onsdag 1 juni 2011

Alezandraa

Släkten på andra sidan jorden

Gud jag vill åka till Chile, se hur det ser ut & träffa typ farmor & farfar och kusinerna.
Jag har insett att jag inte vet någonting om familjen där överhuvudtaget. Fick liksom i veckan veta att jag har en kusin. Eller rättare sagt 3 fast en visste jag redan om så det blir 2. Men en person som har samma efternamn som mig adda mig på facebook. Man bara vad fan?! Man inser att det förmodligen är en kusin. Så ringer ju upp min kusin och bara vem är hon? Hon bara Alex, det är din kusin.. Okej? varför har ingen berättat det för mig.. Asså hallå? Men så har det typ alltid varit.. Jag har frågat hur många kusiner jag har och fick aldrig något svar.. Nu vet jag hur många jag har.. Men det grejen är att hon är 35 och nu när jag snart fyller 20 då får jag veta att jag har en kusin till.. Det finns så mycket som man ibland vill fråga? Men jag verkar aldrig få svar.
Jag vill träffa min farmor & farfar innan dom typ dör.. Dom börjar bli gamla.. Man får liksom lite panik när jag hör min kusin säga.. "Alex jag måste åka till Chile snart.. Jag bara känner att farfar börjar bli gammal.. Jag måste få säga hejdå". Och jag har inte ens träffat honom.. Det är en av mina högsta önskningar.. Jag kanske inte hinner åka dit? Jag måste få åka dit för att säga hej & hejdå. Helst aldrig hejdå.. inte än.. jag vill lära känna dom.. Men tiden går bara fortare och fortare för varje år som går.. Jag får panik..
Jag måste dit innan det är försent? Kommer jag hinna?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar