onsdag 1 juni 2011

Alezandraa

Lån eller inte?

Jag funderar på om jag ska ta lån till hösten eller inte, fick nämligen hem csnpapprena idag om att jag får studiehjälp efter jag fyller 20 :D
Fördelar är väldigt många med att ta lån, typ som att då kan jag flytta till eget om jag gör det med Viktor eftersom jag aldrig kommer få en lägenhet pga kronokrodgen. Men mamma sa att hon skulle betala det i sommar vi får la se vad som händer med det. Och ifall jag tar lån så kan jag typ betala kronofogden om mamma inte gör det, betala det jag är skyldig av försäkringskassan. Faktiskt försöka ta mitt körtkort. Ja listan kan typ göra lång.
Men om jag tar det blir det också väldigt mycket att betala tillbaka sen, men det borde la lösa sig om man har typ jobb när man går ut skolan. Men också med att man typ bara slösar pengar på skitgrejer under dom åren man går är ju lätt att det händer. Så vi får se det lutar mot lån, borde la snacka med mamma.. Hahha hon som har typ asmycket lån. Fast csn är ju en annan sak tycker jag.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar