tisdag 23 mars 2010

Alezandraa

Skoldag 1 2 3

Just nu sitter jag i skolan, lunchrast. Det är segt, vi har haft samhällskunskap hela förmiddagen och läst lite om Borås historia, det är ju skoj nu när jag hjälpte Alex med hennes Borås-arbete för inte så många månader sedan. Snart är det matte, vet ännu inte vad vi ska göra. Ett kunskapstest som alla gjorde förra veckan borde visa vad jag behöver öva in lite extra. I övrigt är det inte mycket mer än så, vanlig vardag. Man letar jobb, målar och inreder lägenheten, försöker få in lite cash och så vidare.
Jag har skrivit så ofta på den senaste tiden och vad det beror på vet jag inte riktigt. Men Alex var utan dator ett tag, hon har fått en ny som visat sig vara lite smågay med lagg och Windows 7 Starter Edition (med vilken man inte ens kan byta bakgrundsbild!).
Ellie och Marcus har flyttat till en lägenhet i Viskafors och gnabbar om inredning och möblemang. Vi får se hur det blir med det. Förhoppningsvis så letar sig alla fram till en vardaglig sysselsättning som de tycker om. Men nu börjar snart lektionen så jag får ta mitt pick och pack ner till salen. A'hoy!
Nu spelas: Asta Kask - Man Vet Vad Man Har
Jag ser fram emot: Att Alex ska vakna med mig och att lägenheten ska bli färdig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar