måndag 18 januari 2010

Alezandraa

Mina musikbloggsfavoriter

Det existerar många olika bloggar på nätet som tillhandahåller länkar till nedladdningsbar musik. Och även sådana som amatör-DJs postar sina mixar på. Jag tänkte lämna några länkråd för er som inte är så insatta eller är för lata för att leta upp några på egen hand. Till att börja med så säger jag bara att av alla de gratis hosting-sajterna som finns så gillar jag MediaFire mest av alla, det är både snabbt och enkelt att ladda ner därifrån. Stöter du på t.ex. Rapidshare så kan du förvänta dig en minuts väntetid innan du kan börja ladda, och speciellt snabbt går det inte heller. Nåväl, är du intresserad så klicka på "läs mer".


Seductive Sounds är en blogg som drivs av svenska Daniel, här säger han sitt om den senaste dance- och popmusiken samt lägger upp sina egna mixar. Flera av hans mixar håller ett normalt klubbtempo, dvs 125-140bpm och passar bra till stora fester med dansant folk.


Watch The Tapes är en av mina personliga favoriter, ett stort utbud av varierande musik och kontinuerliga uppdateringar lägger den här bloggen på topplistan. Fördelarna är många; MediaFire används som host; Albumen är rar:ade och innehåller oftast (inte alltid) skivomslag; Länkar till artisternas MySpace gör det enkelt att provlyssna ifall man inte känner för att ladda ner hela albumet utan att veta hur det låter; Bloggförfattaren Twee recenserar albumen han publicerar. Om man tycker om att prova nya saker så är det här en bra plats att börja på, musikstilarna sträcker sig från heavy metal och baroque-pop till bit-pop och hip-hop.


Down Underground hittar du punk, hardcore och annan hård rock. Mycket gammalt gagg från 70- och 80-tal. Band från länder som Belgien, Italien, Sverige och Spanien finns representerade i en salig blandning.


Ah, Loadown... Blogg fylld med metal, ett mindre himmelrike för headbangers, minst sagt. Nästintill dagligt uppdaterad med det senaste inom heavy metal och alla dess undergenrer med gitarrknäppare över hela världen. Ifall du inte är nöjd med utbudet så finns där en sidokolumn med flera andra stenhårda bloggar.

Ja, det får väl vara allt för ikväll, en liten lista blev det allt med tanke på att jag pickade bloggar allteftersom jag skrev. Vill du läsa de bloggar jag läser så kan du prenumerera på dem genom min delade feed här.
Nu spelas: Army of the Pharaohs - Into the Arms of Angels
Jag ser fram emot: Solsken.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar