lördag 16 januari 2010

Alezandraa

Tecken på kyla.

I brist på annat ska jag nog bara sitta här och skriva en massa nattflum, känner inte riktigt för att gå och lägga mig än. I brist på annat ska jag nog bara sitta här och lyssna på Owl City, enbart för att det är så härligt glad musik. Ännu en gång är det helg i Sverige, raggarnas och snapphanarnas land. Lönen kommer den 25:e, till dess sitter jag på mina futtiga tillgångar, dryga 32:-. Ingen lyx här inte, men det blir bättre i slutändan, det tror jag på.
Samtidigt som lönen skramlar in på kontot så skall jag till Komvux för upprop, jag har redan några böcker att hämta ut. En tanke för framtiden skulle ju vara att skriva lite läroböcker om ditten och datten, dela upp uppgifter, svar och kapitel i flera enskilda volymer för att sedan kränga skiten för 500kr/del. Man måste ju tjäna in en mindre förmögenhet på det.

Om vi ska snacka film så kan säga att Alex vill gå på biovisningen av Snabba Cash, filmatiseringen av Jens Lapidus debutroman med samma namn, själv har jag inte läst den. Avatar behöver jag inte se, den såg jag online på någon video-sajt. Rysk bootleg FTW! Det är lite fattigt med bra filmer just nu verkar det som, den enda som tilltalar mig lite smått är den hypade actionskräckisen Daybreakers, men som det brukar vara med Hollywood-produktioner så lär den sucka get hela vägen till eftertexterna.

På tal om att sucka get så kan jag tipsa om Classes lilla blogg, han skriver en del om Paradise Hotel och postar bilder från deltagarnas Facebook-profiler. I övrigt tycker jag att konceptet PH är lite överdrivet, att skicka ungdomar till Mexico för att bli filmade när de pippelippar är tråkigt. Varmt land = lättklätt. Skicka dem till Alaska istället, till en stuga eller två mitt ute i skogen, femtio mil från närmaste samhälle. Hade inte det varit något? Man får se folket jaga lax med morakniv och tvingas sova med olika människor varje natt. Och så ska jokrarna bestå av skånska 50-åriga uteliggare med skabb. Plus att tjejerna ska vara blonda, blåögda och blåsta. Punkt.
Nu spelas: Ola Magnell - Damen I Svart
Jag ser fram emot: Lönedag och livet som burkplockare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar