fredag 8 januari 2010

Alezandraa

Kontakt och förberedelse

Det handlar om att bestämma med varandra vad man ska hitta på, om man ska ut och bowla eller ut i skogen och campa. Alla vill olika saker och då kan det vara bra med en enkel översikt, en sådan som man kan få med Google Wave. Det är ett verktyg för att kollaborera och samarbeta med sin nästa.
Det funkar som så att Anders startar en "wave" (tråd på svenska) där han t. ex. skriver att han inte har något för sig på fredagen och vill ha lite förslag på vad han ska ta sig till. Då kan personer som han bjuder in till tråden ge honom det. Exempel på GW-tråd:
Anders: Tråkig fredag, har inget att göra... Hjälp mig!
Gunilla: Jag vet! Du kan följa med mig och Roger till farmen!
Anders: Hm... Jag ska hålla mig öppen för förslag men det kan säkerligen bli roligt.
Roger: Hehe! Jag hörde att Erland skulle till Harry's, du kan ju kolla med honom.
Erland: När man talar om trollen. Ja du kan hänga på Anders, ska dit och ta några öl ikväll.
Anders: Hah, jag är lite för slö för farmen idag, men tack för erbjudandet. Jag hoppar på ditt tåg Erland. När och var ska vi ses?
Erland: Vid Harry's klockan 7?
Anders: Kanon, vi ses där!
Jag kan påpeka att det finns en inställning som gör att man kan se vad de andra skriver under tiden som de faktiskt skriver det. Med andra ord live. Kommer man in i diskussionen något sent så kan man om man vill svara på de individuella inläggen. Allt är smart och simpelt upplagt, sen om man kommer överens överlåts helt och hållet till användarna.
Google Wave är änsålänge i beta-läge och man kan endast bli medlem genom att bli inbjuden så ni som vill ha inbjudningar till GW kan skriva er mail-adress i kommentarerna. Skriv namn också!
Nu spelas: Anamanaguchi - Dawn Metropolis
Jag ser fram emot: Sommarvärmen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar