tisdag 17 november 2009

Alezandraa

On and on and on and on

Antingen beror det på att vintern är på väg, på att folk blir nedstämda av mörker och kyla, eller så beror det på en spänd gemenskap. Eller också något helt annat. Men som Alex skrev i tidigare inlägg så märks det allt mer och mer att folk runtomkring oss inte mår suveränt i den bemärkelsen att de inte mår psykiskt bra. Det är nästan som att när något väl går åt helvete, så går verkligen allt åt pipsvängen. Pengarna är slut och jag får inga svar från sökta jobb, andra har tröttnat på skolan, livet och samtliga ting därimellan.
Det hade varit mysigt att ha ett arbete att åka till på dagarna, en plats där man känner sig hemma, där man känner att man bidrar med något. Jag har arbetat som lagerarbetare i nästan ett år och det var ett jobb som jag trivdes väldigt mycket med, inte bara för att jag visste hur allt gick till men också för att arbetskamraterna var en trevlig skock gubbar. Dock fick vi gå efter sommarvikariatet och jag läste efter någon månad om varslet av 60 medarbetare. Synd.
Så nu är man ute i svängen igen, på jakt efter nästa nyttiga upplevelse. En av våra vänner har startat en egen blogg och jag vet inte om det är för att jag och Alex har snackat om det eller om det bara är för att hon tycker att det är mognare med en riktig blogg istället för BDB.

Vidare till dagens händelser, M och E kommer upp en sväng om allt går som det ska. Lagar mat om en tio minuter ungefär, får se vad det bjuds på idag. Möjligtvis lite köttfärssås och spagetti, mums!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar