torsdag 29 oktober 2009

Alezandraa

Singin' the blues

I dagens Aftonbladet.se får vi läsa om en sjuk liten flicka vars föräldrar gör ett sista försök att tjäna lite stålar på hennes bortgång, ett fotbollslag som har gått före i "vaccinationskön" och om ett brittiskt lagförslag som ska stänga av illegalt fildelande internetanvändare från internet. Men det enda som är intressant är artikeln i bilden här ovan.
Jag ställer mig frågan; Hur blir man dödad av två prärievargar? De är enligt WP runt en meter långa, 55 cm höga och väger 20 kg. Om man inte kan se måtten framför sig så kan vi ju säga att det är som att bli anfallen av två väldigt sura femåringar med taskig hygien och vassa tänder. Småskråmor förstår jag att man kan få men att "Hon dog av sina skador under onsdagen." övergår mitt förstånd. Jeebus!
Men i brist på annat så bestämde jag mig för att illustrera hur det kan se ut när man skyddar sig mot dessa överdödliga bestar.

Frontway's "Hur man besegrar två level 13 coyotes"-lista

  • Träffar du på dem i deras naturliga habitat, skogen, så ska du fortsätta gå som om du vore en förrymd mentalpatient.
  • Om de börjar cirkulera runt dig som farmor & farfar brukar göra på julafton så ska du börja dansa valfri rysk folkdans. Inte för att det på något sätt skrämmer iväg de små kräken, men det ser roligt ut.
  • Vid attack ska du ha i åtanke att prärievargar sprutar självlysande Jolt Cola när de känner sig hotade.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar